3 cechy, które posiadają uczniowie odnoszący sukcesy

Może zastanawiałeś się, co jest takiego w tym twoim koledze z klasy, który wszystko robi dobrze – czy urodził się geniuszem? Czy nie ma życia towarzyskiego i spędza czas na nauce?

Po pierwsze, zanim przejdziemy do tematu, chcemy Ci powiedzieć, że sukces definiuje każda osoba: dla Ciebie może to być uzyskanie dobrej oceny z przedmiotu, z którym się zmagasz, ale dla kogoś innego może to być ukończenie szkoły średniej, aby rozpocząć studia, a dla kogoś innego znalezienie pracy, która sprawia, że czuje się spełniony.

Po drugie, trzeba wiedzieć, że nie ma (tu ani nigdzie indziej) formuły na sukces. Prawdą jest, że niezależnie od tego, jaki jest Twój cel, istnieją pewne umiejętności i cechy, które pozwolą Ci go osiągnąć. Kultywuj je, uczyń je częścią swojego życia i rozpocznij swoją drogę do sukcesu zawodowego. Przyszłość buduje się od teraz!

3 cechy, które posiadają uczniowie odnoszący sukcesy

Są (lub starają się być) zorganizowani

Ile razy zdarzyło Ci się zostawić jakiś projekt na koniec, a skończyło się na tym, że zrobiłeś go w nocy? Prawdopodobnie robiłeś to w pośpiechu, nie chciałeś tego robić, niczego się nie nauczyłeś i nie dałeś z siebie wszystkiego. W większości przypadków słabe oceny nie odzwierciedlają słabego intelektu, a raczej apatię lub brak organizacji. Uczniowie odnoszący sukcesy uczą się zarządzać swoim czasem i ustalać priorytety. Wiedzą, że na wszystko jest odpowiedni czas.

Biorą na siebie odpowiedzialność

Bycie odpowiedzialnym oznacza branie aktywnej roli w swojej edukacji. Oznacza to przejęcie kontroli nad swoimi zadaniami, projektami, nad tym, czego się uczysz, a czego nie. Bycie odpowiedzialnym oznacza również przejęcie kontroli nad tym, co dzieje się z twoim życiem poza klasą. Możesz być naciskany przez rodziców lub nauczycieli, aby uzyskać dobre stopnie teraz, ale zaufaj nam: nikt nie będzie tego robić, gdy skończysz studia i będziesz musiał wziąć odpowiedzialność za swoje życie. Ty i tylko Ty będziesz odpowiedzialny za zdobycie pracy, utrzymanie jej i rozwój. Polecamy ciekawy artykuł, w którym dowiesz się, dlaczego samorozwój i branie za siebie odpowiedzialności jest zdrowe: https://www.after.pl/samorozwoj-niezbedny-krok-do-zdrowszego-stylu-zycia/

Są ciekawi

Jednocześnie uczniowie odnoszący sukcesy nie zadowalają się tym, co słyszą na zajęciach: zadają pytania, gdy tylko uznają to za konieczne. Zadają pytania na lekcjach (nawet jeśli są określane jako „nerdowskie”), prowadzą badania. Wiedzą, że nie ma głupich pytań i nie pozostają w niepewności. W przeciwieństwie do tych, którzy siedzą z tyłu sali i mają apatyczny stosunek do nauki, biorą aktywny udział w zajęciach.